Wendy Geeraert: “Als gigantische perfectioniste heb ik moeten leren loslaten en op een team vertrouwen”
Wendy Geeraert: “Als gigantische perfectioniste heb ik moeten leren loslaten en op een team vertrouwen”

Wat doe je als je als architecte een plek om te wonen zoekt en de bestaande immoportalen stellen je teleur? Dan gebruik je je kennis en ervaring met parametrisch ontwerp om je eigen startup te lanceren. Zo pivoteerde Wendy Geeraert haar eigen carrière, en met even veel 'agility' stuurde ze Co-libry in de richting van een leverancier van geavanceerde oplossingen voor immowebsites. Tegelijk startte ze een Enginity, een dienstenbedrijf in de engineering sector én lanceerde ze verschillende bouwprojecten. Hoe ze al die bordjes in de lucht houdt? Dat hoor je in deze aflevering die opgenomen werd in de Ardennen tijdens het YES Weekend van THINK with people waar Wendy ondertussen als startup coach actief was.

Podcast
  • 9 dec '18
  • 0
  • 22
Wim Ballieu: “Doe uw ding, want ondernemen is geen exacte wetenschap”
Wim Ballieu: “Doe uw ding, want ondernemen is geen exacte wetenschap”

Ondernemen is geen ponykamp, zeker niet als je de eerste fast-casual restaurantketen in België uit de grond wil stampen. Maar foodie Wim Ballieu heeft met Balls & Glory duidelijk een missie om van zijn droom realiteit te maken. In zijn concept komt het leven van Wim samen, de boerderij van zijn grootouders, de slagerij van zijn ouders, zijn liefde voor architectuur en nog veel meer. Surf mee op een golf van ondernemerschap en ongebreideld enthousiasme in de setting van de rustgevende omgeving van Ball & Glory Gent, inclusief legendarisch slechte akoustiek.

Podcast
  • 9 dec '18
  • 0
  • 15
Jasna Rokegem: “Door beleving te creëren, kunnen we een venster bieden naar de toekomst”
Jasna Rokegem: “Door beleving te creëren, kunnen we een venster bieden naar de toekomst”

Modefenomeen Jasna Rok vertelt in deze aflevering honderduit over haar passie voor technologie, mode en ondernemen. Ze studeerde in 2015 af aan Rotterdamse Willem de Kooning Academy met haar ‘Fashion on Brainwaves’-collectie. Dat was meteen de kick-off voor wat 'Jasna Rok' zou worden, een modemerk dat geavanceerde technologie combineert met mode. Haar aanstekelijk enthousiasme leidde Jasna en haar team ondertussen naar alle hoeken van de wereld om er haar projecten en visie voor te stellen. Ik had een boeiend gesprek met haar over passie voor technologie en mode, en hoe zich dat kan vertalen in een onderneming.

Podcast
  • 9 dec '18
  • 0
  • 10
Rik Vera: “Bouw je start-up vanuit een heel dom idee”
Rik Vera: “Bouw je start-up vanuit een heel dom idee”

Deze aflevering is een atypische, en is dus niet enkel interessant voor startende bedrijven. Zo heeft ondernemer en partner van nexxworks Rik Vera het over de gedigitaliseerde bedrijfswereld, en wat zowel corporates als start-ups daaruit kunnen leren. Vera heeft het over oneindige markten, exponentiële elementen in vernieuwende businessmodellen en de manier waarop klanten je sales- en marketingafdeling worden.

Podcast
  • 7 dec '18
  • 0
  • 16
Jim Lippens: “Mijn missie is bedrijven het pad naar geluk te helpen vinden”
Jim Lippens: “Mijn missie is bedrijven het pad naar geluk te helpen vinden”

Jim Lippens heeft 30 ervaring in engineering. Hij was jarenlang verantwoordelijk voor de kwaliteit van processen in organisaties. Vandaag ken je hem misschien ook als bezieler en mede-organisator van Happiness@Work. Zijn verhaal is een echt transformatieverhaal. Van uitsluitend rationeel naar meer gevoel, meer emotie… en meer balans. Maar de weg daarnaartoe liep over een pad met vele hindernissen. Een pijnlijke gebeurtenis op het werk bracht hem terug in contact met een persoonlijk jeugdtrauma. Als bij wonder wist hij dit trauma om te zetten in een positief, stuwende kracht.

Podcast
  • 12 nov '18
  • 0
  • 39
Dado Van Peteghem: “Alleen geraak je er sneller, maar samen kom je verder”
Dado Van Peteghem: “Alleen geraak je er sneller, maar samen kom je verder”

In deze derde aflevering van Techmag heeft Dado Van Peteghem (Duval Union Consulting, Speakersbase, Social Seeder) over focus in al haar facetten. Hij heeft het over de manier waarop hij Google’s model toepast, persoonlijke doelstellingen en digitale transformaties waarop start-ups zich moeten richten. En niet te vergeten: hij geeft ook mee hoe je je nu écht kunt focussen op die befaamde customer experience.

Podcast
  • 12 nov '18
  • 0
  • 34
Louis Jonckheere: “Laat je als ondernemer vooral niet beperken door geografie, want anno 2018 is de wereld een dorp”
Louis Jonckheere: “Laat je als ondernemer vooral niet beperken door geografie, want anno 2018 is de wereld een dorp”

In de eerste aflevering van Techmag praat Louis Jonckheere, co-founder en CEO van Showpad, over het schalen van je start-up. Hij heeft het over wat je zeker niet moet doen en waarop je wél moet letten. In dit openhartige gesprek deelt Jonckheere learnings & successen en praat hij vrijuit over de impact van succes op je privéleven.

Podcast
  • 12 nov '18
  • 0
  • 33
Leslie Cottenjé: “Houd voldoende afstand met je klant, want enkel dan kan je start-up volop groeien en bloeien”
Leslie Cottenjé: “Houd voldoende afstand met je klant, want enkel dan kan je start-up volop groeien en bloeien”

Customer-centricity is de heilige graal voor elk bedrijf. Hoe kan je als start-up daar werk van maken? Waarom moet je zeker niet te veel inzetten op klassieke customer surveys of rekening houden met de NPS score? Onder andere deze vragen werden beantwoord door niemand minder dan Leslie Cottenjé (Hello Customer). In deze episode vertelt ze ook welke bedrijven het vandaag goed aanpakken, en hoe haar eigen scale-up Hello Customer te werk gaat.

Podcast
  • 12 nov '18
  • 0
  • 30
Katrin Van de Water: van burn-out naar een leven vol energie
Katrin Van de Water: van burn-out naar een leven vol energie

We schrijven april 2005. Katrin Van de Water zit thuis met een burn-out. Net geen 30 en volledig opgebrand. Ze vocht zich een weg terug. Zocht naar ingrediënten die haar energie gaven en legde deze samen. Vandaag leidt Katrin Van de Water het bedrijf ‘Passion for Work’. Samen met een team van professionals helpt ze hoogopgeleide 30+ers die worstelen met hun carrière. Katrin schreef ook een gratis eBook over ‘Personal Branding’, de filosofie van waaruit ze werkt.

Podcast
  • 6 nov '18
  • 0
  • 69
Katrien Devos: “Ik ben nooit een gewone CEO geweest”
Katrien Devos: “Ik ben nooit een gewone CEO geweest”

‘Freedompreneur’ Katrien Devos is niet langer kapitein. In oktober 2018 verkocht ze haar bedrijf HRbuilders waar ze sinds 2008 haar hart en haar ziel had ingestoken. “Ik ben nooit een gewone CEO geweest. En sinds we onze kantoorboot hadden, vond ik het sympathieker om mij dan maar 'captain' te noemen.” Katrien Devos zit nooit verlegen om een straffe uitspraak. De wereld lijkt voor haar ook een beetje sneller te draaien. Tot ze geconfronteerd werd met een zelfmoord van een bevriende collega.

Podcast
  • 6 nov '18
  • 0
  • 72
Daan De Wever: “Heel weinig mensen durven hun dromen volgen”
Daan De Wever: “Heel weinig mensen durven hun dromen volgen”

Daan De Wever is CEO van Destiny, een onafhankelijke Belgische telecom operator gespecialiseerd in private datanetwerken en telecomoplossingen. Samen met zijn broer Samuel -het technologische brein van de firma- leidt hij het bedrijf. Zowel het bedrijf als de broers haalden de afgelopen jaren de ene award na de andere binnen. Over het succesverhaal Destiny werd dan ook al wel wat geschreven in de pers: meer dan 25% groei per jaar en van 2 man naar 100 op relatief korte termijn. Of hoe een jongesdroom uitgroeide tot een onvervalst succesverhaal.

Podcast
  • 6 nov '18
  • 0
  • 39
Toon Bossuyt: “Vroeger voelde ik mij als een hond in een kegelspel”
Toon Bossuyt: “Vroeger voelde ik mij als een hond in een kegelspel”

Toon Bossuyt is sinds 2005 CEO van BOSS paints. Na twaalf jaar ervaring in die positie, kan hij zonder schroom toegeven dat ook hij in zijn functie moest groeien. En dat dit proces geen einde kent. “Toon is een raspaard, maar zijn people management, daar is nog werk aan.’ Treffende woorden van mijn oom bij mijn aanstelling, maar hij bleek wel gelijk te hebben.”

Podcast
  • 6 nov '18
  • 0
  • 19
Joost Callens: “Leidinggeven draait allemaal om liefde”
Joost Callens: “Leidinggeven draait allemaal om liefde”

Joost Callens, CEO van bouwbedrijf Durabrik, praat over zijn persoonlijke zoektocht naar authentiek leiderschap. In 2017 werd hij 50. Een ideaal moment om een volgende droom waar te maken: te voet naar Santiago de Compostella. Hij vertrok eind juni en keerde begin december terug met een rugzak vol verhalen.  En met mooie levenslessen waar we allemaal iets dit kunnen leren. "89 stapdagen en 2600 kilometer brachten mij tot mijn kern."

Podcast
  • 4 nov '18
  • 0
  • 28
Jonathan Berte: “Ik vrees dat er iets te veel advocaten en te weinig ingenieurs in onze regering zitten”
Jonathan Berte: “Ik vrees dat er iets te veel advocaten en te weinig ingenieurs in onze regering zitten”

Wat brengt de toekomst van artificiële intelligentie? Hoe kunnen we een ethisch kader creëren? In deze 5e aflevering van Techmag vertelt AI expert en ondernemer Jonathan Berte (Robovision) over artificiële intelligentie. Een aanrader voor iedereen die interesse heeft in deze technologie. En wat blijkt? Voor heel wat start-ups liggen er opportuniteiten in het verschiet!

Podcast
  • 4 nov '18
  • 0
  • 15
Yannick Khayati: “Growth marketing bij start-ups betekent vooral de wil om te experimenteren”
Yannick Khayati: “Growth marketing bij start-ups betekent vooral de wil om te experimenteren”

In deze 4e aflevering van Techmag deelt Yannick Khayati (The Growth Revolution) het over growth hacking en marketing bij start-ups. Wat ligt er aan de basis van deze term? Welke traction channels werken er meestal voor start-ups? En welke misverstanden heersen er? Onze growth marketing expert geeft interessante tips die je meteen kan omzetten naar de praktijk én vertelt hoe hij het aanpakt voor zijn eigen start-up!

Podcast
  • 1 nov '18
  • 0
  • 27
Ruth Janssens: “Met investeringsrondes moet je soms geluk hebben”
Ruth Janssens: “Met investeringsrondes moet je soms geluk hebben”

In deze tweede aflevering van Techmag vertelt Ruth Janssens over hoe je in ons land een B2C wereldbedrijf kunt uitbouwen. Ze praat over het belang van internationale perspectieven vanaf de start, een pragmatische aanpak, focus in haar professionele- en privéleven én hoe je investeerders benadert.

Podcast
  • 31 okt '18
  • 0
  • 22
nieuwsbrief

Vink jouw gewenste nieuwsbrief aan en ontvang de sterkste Bloovi artikels.

Connecteer met 82.226 abonnees